Pengumpulan Data SMM Ver.4.0 Bil.1/2010

20 02 2010

Amat mengecewakan. Selaku Pegawai Meja SMM PPD Kota Kinabalu, itulah yang dapat di katakan. Macam-macam alasan yang diberikan oleh Pengurus Sekolah terutama PK HEM dan Guru Data SMM. Alasan ‘standard’ ialah ‘ Komputer saya kena serang virus’, ‘Komputer saya terpaksa di Format semula’, ‘Guru Data saya telah bertukar ke sekolah lain’,’Guru Data saya berkursus’, ‘Guru Data saya cuti bersalin’, ‘Sekolah saya belum dapat CD Aplikasi’, ‘Saya tidak tahu bila mahu hantar data kerana tidak terima surat’, ‘ Ada lagi beberapa kelas yang belum siap key-in’ dan macam-macam lagi.

Sistem penghantaran surat mana-mana PPD pun saya rasa sama saja iaitu melalui “Pigeon Hole” di PPD. Di PPD Kota Kinabalu sesiapa yang mengambil surat perlu mencatat namanya pada buku di kaunter. Jadi alasan tidak terima surat itu tidak masuk akal. Surat makluman bertarikh 8 Januari 2010 memaklumkan tarikh akhir penghantaran data SMM ke PPDKK adalah pada 29 Januari 2010. Namun begitu, bagi sekolah yang ada rasa tanggung-jawab, memohon tambahan beberapa hari lagi. Jawapan saya “Boleh baa kalau kau”. Tapi yang sedihnya masih sehingga hari ini masih ada 20 buah sekolah rendah dan 3 sekolah menengah buat tidak tau saja walaupun sudah ditelefon.

Doc1

Kepada Pengetua, Guru Besar, PK HEM dan juga Guru SMM, bertindaklah segera. Saya terpaksa panjangkan surat tunjuksebab sekiranya data masih tidak sampai ke PPDKK pada 24 FEBRUARI 2010. Kadang-kadang apa yang kita paling tidak suka itulah ubatnya yang sebenar.


Actions

Information

Leave a Reply

